Friss híreink

Miért jó futni?

A futást ma egyre többen választják sportjuknak. Hogy miért? Íme egy válasz rá.

A futás egy természetes, harmonikus mozgás, amely a járáshoz hasonlóan mindenki számára tanulás nélkül sajátjának mondható. Formáját tekintve a bal-jobb egymásutániságára épülő alapvető ciklikus mozgásforma. Mint minden más elkezdéséhez, ehhez is kell a megismerés fokozatossága, a ráhangolódás.
Innentől kezdve, ha esélyt adunk e sportágnak, egy pár cipőn és egy kényelmes sportos ruházaton kívül nem kell más semmi, a hatása ugyanakkor százszoros lesz.
Miért van az, hogy ma oly sokan a futásban találják meg a kikapcsolódást, felfrissülést?
Átmozgatja az egész testet, pozitív élettani hatásait tekintve:
-    fejleszti a keringési szervrendszert – növeli az erek rugalmasságát, keresztmetszetét, javítja a szív pumpafunkcióját, így optimalizálja a szívfrekvenciát;
-    a légzési szervrendszer működését javítja, így fokozza a tüdő oxigénfelvevő képességét, növeli a vitálkapacitást;
-    erősíti az immunrendszert;
-    egyensúlyba hozza az anyagcserét, így lassítja az öregedési folyamatot
-    a vázrendszerre jótékonyan hat, inak, csontos, ízületek teherbírását növeli, átalakítja a test izomzatát – ezáltal remek alakformáló
-    növeli az állóképességet.
A futás „egyszerűsége” ellenére mégis, az „utálok futni” és az „imádok” futni” két véglete jellemzi az emberek futáshoz való viszonyát. Mi az indok? Utálok, mert „gyerekkoromban elvették tőle a kedvemet”. Vagy mert „nem tudok futni”.  E negatív megközelítés a következőkben ismertetett tények alapján igen hamar átfordítható pozitívvá és egyben a futás egy szeretett tevékenységgé válhat. Miért is lehet ez?
A futás jótékony hatásait boncolgatva elmondható továbbá, hogy a futásnak természetes nyugtató, pozitív hatása van az idegrendszerre. A futás, mint minden sport hatására a szervezetben endorfin hormon termelődik az agyban. A test boldogsághormonjának nevezett endorfin a fájdalom és stressz csökkentő hatásán túl kellemes érzések megjelenésében is szerepet játszik, amely euforikus érzést okoz a sportolást követően.
A futás maga az út, amely segít megismerni saját magunkat, határainkat, erősségeinket/gyengeségeinket. Egy személyiségfejlesztő eszköz, amely egy rendszeres sportolás révén növeli énhatékonyságunkat, fejleszti akaratunkat és ezáltal az önbecsülésünk is pozitívvá válik.  Egy tudatos életvitelhez vezet.
Továbbá javítja a koncentrációs készséget valamint a vizuális memóriát, mivel az agykérgi-struktúrában új sejtek képződését segíti elő
A sportnak mindezen egyénre vonatkoztatott pozitív hatásán túl, óriási közösségformáló ereje van. Egy társ, egy csapat nem csak edzéseink teljesítésében lehet motiváló, hanem újabb célok megfogalmazásában is. A pusztán teljesítményt érintő hozományán túl, a társak által egy közös pont, egy tevékenység, egy közös szenvedély, hobby mentén közösséggé formálódunk, ahol barátságok, élmények, közös sikerek születnek!
SPORT = TEST – SZELLEM - LÉLEK – KÖZÖSSÉG 


 

Partnereink

         

Kapcsolat

Székhely, levelezési cím:
1046. Budapest, Tátra utca 2.
Telefon: +36305370709
Email: kozosse@gmail.com

UTE Atlétikai Stadion: 1046. Budapest, Szilágyi u. 30.

Adószám: 18136304-1-41